find forsikring

Fredag efter skole tog jeg til søen med min lillebror som gæst. Vores mål var karper, så mens Henrik lavede aftens mad, fodrede jeg pladsen vi skulle fiske på godt op og lagde herefter de to af tacklerne lige oven i. Den sidste stang smed jeg over mod et træ, hvor der forhåbentlig lagde en karpe og skyggede sig. Nu var det bare at vente til natten faldt på og karperne blev aktive. Vi fik allerede et godt run kl. 1 og senere et kl. 3, desværre sad krogen ikke hvor de skulle så begge fisk slap. Vi lagde os i seng igen, men vågnede snere. Desværre på grund af solen der allerede var godt på vej op. Tænkte at der ikke ville komme flere fisk nu, men da vi før har haft en enkelt fisk så sent på morgen, var der vel stadig chancer. Jeg havde ligge tjekket stængerne og ville nu op at vægge Henrik. Det var jeg ikke den eneste der ville, for få sek efter skreg bidmelderen om hjælp. Jeg løb det bedste jeg har lært ned mod de 3 stænger, hvorefter jeg gav et hårdt modhug. Fisken satte afsted over mod en klat siv og et træ der stod flere meter ude i vandet. Der havde vi mistet mange fisk før, så jeg strammede linen lidt ekstra og fik fisken vendt. Herefter kom Henrik, som fightede fisken til den lagde sikkert på afkrognings måtten. Her blev spejlkarpen målt og vejet til 8.7 kilo og 82 cm.

Kasper Bach

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse