find forsikring

Ny pr :) fantastisk fisk :)

11. maj kl. 11:53
Fredag kl 13:30, kæresten kom hjem fra skolen og så pakkede vi bilen, søndag skulle jeg nemlig være i Næstved storcenter til et job, så vi tænkte at vi ville køre der over og fiske lidt karper nu hvor vi havde chancen for det 🙂
Vi havde været så super heldig, at morten, en rigtig flink gut fra øen som havde sagt en spot vi skulle tage at prøve nu hvor vi alligevel var på Sjælland det er virkelig altid dejligt når man kan få lidt hjælp af nogen som kender vandet 🙂
Vi kom der over og mødte Thomas ved søen, som fortalte om de forskellige pladser der er ved søen, og så de gode spots. 🙂
Vi fik parkeret bilen og begyndte at slæbe grejet ned til pladsen, så kom vi i snak med en der lå på den første plads, han fortalte at han havde fået 6 fisk og 3 af dem var over 14 kg, det var jo helt vildt, vi skyndte os hen og fik sat grejet op, satte krillers på den ene og bnb på den anden, begge to fra Northern baits, efter det gik jeg en og snakkede med Paw igen, han skulle kun blive der til lørdag morgen, så vi aftalte at han skulle komme hen og sige til lørdag når han begyndte at pakke sammen for så ville vi gerne have hans plads, det var flinkt af ham at han gad det vi fik byttet plads næste morgen, så jeg fik rækket den sidste stang til os, den sidste stang satte jeg nogle boilies på som Paw havde haft held med, men det blev desværre ikke til noget der, ca kl 21:00 tog jeg stængerne ind og satte nyt baits på, den ene stang lavede jeg en pva bag med knuste bnb’er og hele Bnb’er som havde lagt i dip, og på hairet satte jeg 2 hvide 16 mm bnb på, kl 2:00 ca havde vi et udløb men den var hurtigt væk igen og 10-15 efter løber den anden stang, begge gange blev fisken ikke kroget, men kl 05:30 lød udløbet, og mener virkelig LØBET med stort, melderen skrig, og mig ud og give hugget, så så skal jeg love for den trak, den stak af flere gange og må ud gennem nogle siv og rundt om nogle træer før jeg kom ud til en åben plads, med camilla løbende efter med nettet, vi havde den inde og røre nettet 4 gange hvor den stak afsted igen inden den overgav sig, først da den ramte nettet troede jeg faktisk ikke den var så stort, men da jeg så kigge ordenligt efter og få den op på måtten kunne jeg godt se at det var en meget fin og tyk fisk vi vejede den med det samme og vægten lød på 10,5 kg, en ny pr til mig og endelig min først 10+ karpe og så var det lige Northern Baits bnb som skulle gøre jobbet, det kunne ikke være bedre 🙂
Vi sackede fisken indtil kl 8 hvor Thomas var så flink at komme og tage billeder af fisken og så kom fisken tilbage til friheden igen, vi fik pakket alt grejet og kørte så ud til mig kammerat hvor vi havde fået lov til at låne et bad inden jobbet, så havde hans far været så flink at handle ind og lave lækkert morgen mad til os, det var sku flinkt gjort 🙂
Camilla og jeg vil gerne takke alle jer som har været med til at gøre denne tur så go 🙂 😉

>> Jesper

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse