find forsikring

Ny personlig record i suder

Så blev det tid til årets sidste sudertur for i år, og efter at have fodret de sidste 3 dage i søen op til denne dag, netop fordi vandet er rimeligt svært med kun få men gode fisk i, jeg har dog aldrig fået fisk over 55 cm før på denne tur – Men det vender vi tilbage til.

Jeg ankom til søen kl. 18 og fik båret medegrejet om til pladsen og pakket matchstangen ud, og monteret op med et drennan waggler flåd og en god solid 10er krog, og var så endelig klar til at fiske, desværre var der ikke så meget at komme efter denne dejlige aften, havde ikke så meget som et eneste hug, jeg valgte derfor at få fodret lidt op med diverse dåsemajs, pellets samt 1 kilo browning tench foder, før jeg gik om til bilen og fik lagt mig tilrette dag rattet og krøb i soveposen og håbede på at få 3 1/2 – 4 timers søvn, pludselig bimlede iphonens alarm kl. 3,55 og det var tid til at slå øjene op, jeg var hurtigt klar med stangen og den påsatte majs, der gik ikke mere en 10 minutter før jeg satte krogen i den første suder som fightede rigtigt fint men overgav sig til sidst, og jeg kunne indveje fisken til 3,15 kg og 54 cm og jeg var ellevild og turen var fuldt ud reddet, selv om det var svært at få armene ned fiskede jeg naturligvis videre, men der skete ikke ret meget før kl. 08,00 da flådet pludselig rejste sig ca 5 cm for derefter at forsvinde og gav et resolut modhug og fisken tog hurtigt 10-15 meter line på hjulet, Åhh Nej tænkte jeg nu har jeg fejlkroget en suder igen i en brystfinne eller lignende, efter ca 5 minutters vild fight pressede jeg den endelig til overfladen og kunne konstatere at den var kroget perfekt i munden, nu kom næste problem så for den gik direkte ind i noget grøde inde ved egen bred og satte sig men fik den dog med nød og næppe lirket fri af grøden og kanet fisken i landingsnettet, jeg fik et choc da jeg så fisken i skødet på mig, kunne jeg se med det samme at fisken var rigtig lang og bred over ryggen så målebåndet blev trukket ud og afslørrede 58 cm !! og må indrømme at benene rystene en del under mig da fisken blev lagt i våde plastik pose og salter vægten blev sat på og dommen sagde : 3,4 kilo og 58 cm lang – En af mine bedste fisk i mange år

Fisken er vejet på min super samson vægt i 5 kilos udgave – inteval på 25 gram

Mvh : www.allans-medeside.dk

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse